Friday, March 27, 2009

renung-renungkan

nyh ade satu entry yg aku dapat dari myspace mak aku
hahahaha
x la,ade membe aku bagi,sebab dye soh aku bertaubat.
so skang aku dah jadi baik.


mengapa di cari neraka 
sedangkan syurga lebih indah 
mengapa di cari dosa 
sedangkan pahala lebih meriah 
mengapa dipilih nafsu sedangkan akal lebih bijak 
mengapa dipilih jahat sedangkan baik lebih selamat 
mengapa dipilih derhaka 
sedangkan taat lebih bermanfaat 
mengapa dipilih buta hati sedangkan terang hati lebih tepat 
mengapa dipilih syaitan sedangkan ALLAH lebih maha mulia dan maha terpuji 
mengapa di cari gaduh sedangkan damai lebih manis 
mengapa di cari fasik sedangkan beriman lebih membimbing 
mengapa di cari lemah sedangkan kuat lebih membina 
mengapa dicari dusta sedangkan benar lebih berkuasa 
mengapa dicari jahil sedangkan alim lebih kukuh 
mengapa dinilai luar sedangkan dalam lebih terpilih 
mengapa disalahkan muhammad sedangkan qarun lebih tamak 
mengapa disalahkan maryam sedangkan isa lebih mulia 
mengapa disalahkan ibrahim sedangkan ismail lebih berkorban 
mengapa disalahkan adam sedangkan hawa setia menemani

4 comments:

fikri FAUZI said...

tak buleh puitis lagi ke ayat kau naz.
tobat2.
gr8.
xP

nazemy ibrahim said...

hahaha
dah2 jom semayang magrib
hahaha

pinat said...

waa..naz da b'ubh ke?:p

Mia Lara said...

wow.

agree.

innallahhama'ana.
(: